Panikångest-Höjdskräck

Hej alla fina! Idag har det bara vart en helt vanlig dag. Jag hade idrott i skolan och den senaste tiden har vi haft hinderbana vilket jag i början var väldigt tagg på tillss jag såg den. Jag har alltid haft höjdskräck. Så jag skulle helt enkelt ta mig över en bänk som hängde på en balansbräda(om det heter så). Min kompis försökte hjälpa mig men nej. Jag tog mig upp men när jag skulle hoppa ner tog det stop. Jag fick panik, jag ville försvinna, jag mådde dåligt, allt bara kom! Jag försökte hoppa ner men nej, det var för högt... Jag vände på mig och åkte som en rushkana ner. Idag däremot vägrade jag röra bänken jag sa till min lärare att jag inte klarade det, jag mådde dåligt bara av att se folk göra det! När jag väl kom hem ville jag ta reda mer om höjdskräck jag kom in på en "sjukvårdssida", alltså att den var trolig. JAg läste och insåg att jag faktiskt fick en panikångestattack... Jag kollade på Theres Lindgrens video om panikångest och jag kände inte igen mig det minsta, men nu när jag kollade på den igen kände jag igen mig. Dock hr hon en annan sorts panikångest men det är fortfarande samma "symtom". Så om detta skulle hända er i skolan på ex. gympan, prata med er lärare det funkade för mig! Har ni panikångest kommentera gärna!♥
 
2015 - blogg - blogg se - love - panikångest