Äkta päls och min åsikt

Hej, jag är en djurälskare, jag spenderar gärna hela dagar med djur, jag gillar de flesta, smådjur, kaniner, marsvin, hundar, katter osvosv. När det kommer till äkta päls kläder går jag gärna därifrån. Jag skulle aldrig ta på mig en mössa tex med en äkta pälsboll på! ALDRIG!
Jag vet att jag äger ett par ekta läderskor (Johnny Bulls) men jag har läst på djurensratt.se där det inte står något om läder. Men jag tycker själv det är sådär.
 
Jag är helt emot päls då de rycker från minkar och chinchillor då de dödar 1miljon minkar för pälsens skull och 500-1000 chinchillor!? Dessa siffrorna är sjuka, jag kan inte fatta att vissa personer faktiskt går runt med en mink på huvudet. Men som tur är har Sverige sen 2014 inga Chincillafarmer! Men det finns ju en heldel massa andra djur som dör på grund av detta.
 
Detta är självklart min åsikt och ni får tycka som ni vill men jag skulle så gärna stoppa denna branchen, pälsindustri. 
 
Här är det tillexempel en Hollies jack som har tvättbjörnspäls, med ankdun och ankfjädrar...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 De två första bilderna är från Djurensratt.se
blogg - blogg se - bloglovin - djur - hollies - johnny bulls - läder - päls
Stephanie

Jag håller helt och hållet med dig!
Jag skulle aldrig ta på mig ett plagg som består av äkta päls, inte heller dun produkter eller angora. Jag har också skor som är av äkta läder, dock så är dem inköpa för många år sedan, jag är tveksam till att köpa äkta läder produkter. Tyvärr så är det nästan alltid så att djur utnyttjas då dem är försvarslösa.
Som du märker så är detta verkligen en hjärtefråga för mig och jag hade kunnat skriva hur mycket som helst.

Svar: Skönt att du håller med, jag köpte mina skor i höstas och har börjat bli mer och mer tveksam om jag vill använde dem. Köper nästan aldrig smink längre som testas på djur! Dunjackor och angora tröjor är inte heller något för mig nej usch!!!!!
Stina Gustavsson

natalie Sellin

Hej!
Din blogg är jätte fin och jag tycker verkligen du ska vara med och tävla i min "veckans blogg" här: http://nouw.com/Nataliesellin/veckans-blogg-17340829

Selena

Jag håller helt med dig, djur ska inte vara på kläder djur ska vara djur.
Hoppas att folk fattar det någon dag. älskar din blogg ❤ ❤ ❤

Svar: eller hur, djur har en anledning till att finnas och den anledningen är inte att bli kläder! ja det får vi allt hoppas, åhh tack fina du!❤
Stina Gustavsson

E M M O T O P I A ~

Håller helt med dig och tycker att det är ett jättebra inlägg som fler borde ta upp i sina bloggar eller på andra forum! Själv brukar jag ta bort pälsen på mina jackor även om det är fake eftersom jag inte vill stödja trenden.

Kram Emma ♥

Svar: åhh vad kul att du tycker om det. sålänge det inte är äkta tycker jag det är bra, tycker själv det kan vara riktigt snyggt. Men du stödjer inte företagen:D♥
Stina Gustavsson